یکشنبه ۷ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۰:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: پس از توافق میان رژیم صهیونیستی و مصر، امروز (یکشنبه هفتم مرداد) اولین گروه از هزاران فلسطینی به نوار غزه که تحت کنترل حماس است بازمی‌گردند.

خبرگزاری اتریش از رام الله گزارش داد، یکی از مشاوران محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین روز شنبه اعلام کرد که حدود یکصد تن از فلسطینی‌ها روز یکشنبه این سفر را آغاز می‌کنند.

بر اساس اعلام منابع رسمی، با این حال آنها باید از اردن به کرانه باختری رفته و سپس از سرزمین‌های تحت اشغال رژیم صهیونیستی به نوار غزه برده شوند.

ورودی مرزی رفح میان نوار غزه و مصر از زمانی که حماس قدرت را در دست گرفت، بسته شده است. حماس این پیشنهاد را رد کرده است که آوارگان از دیگر مبادی مرزی تحت کنترل رژیم صهیونیستی سفر کنند.

به گفته مشاور عباس، گروه دوم آوارگان که شامل 500 نفر می‌شود روز سه شنبه به غزه باز خواهند گشت. پس از آن نیز گروه‌های مشابه اعزام خواهند شد.

سازمان هلال احمر مصر این گونه اعلام کرده است که از زمان به قدرت رسیدن حماس در نوار غزه و حدود شش هفته پیش، حدود 5000 فلسطینی به سینای شمالی در مصر رفته‌اند. با این حال مقامات فلسطینی سخن از 7000 آواره رانده‌اند.

کد خبر 27685

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز